De creatieveco denkkracht en artistieke competenties van kunstenaars en creatieven zijn niet alleen van meerwaarde op het gebied van design, branding en marketing, maar ook voor het aanjagen van innovatie en het verbeteren van producten, diensten en bedrijfsprocessen. 

Welke capaciteiten vraagt het werken in deze commercieel gedreven omgeving, hoe kom je binnen en hoe breng je een project tot een succesvol einde?

SPREKERS

  • Anook Cléonne is als autonoom kunstenaar opgeleid aan de Rietveld Academie en de Rijksacademie voor Beeldende Kunsten in Amsterdam. Zij heeft twintig jaar ervaring als katalysator en aanjager van beeldvorming en co-creatie binnen organisaties. Met Gult helpt zij bedrijven bij het aanjagen van innovatie en oplossen van bedrijfsvraagstukken.
  • Meike Ziegler studeerde grafische vormgeving aan de HKU in Utrecht en ontwerpt als creatief alchemist eigentijdse en op maat gemaakte creatieve rituelen. Tot haar zakelijke klantenkring behoren onder meer Heineken, PWC, KMPG, Tele2, Syntens, Essent en Achmea.
  • Jacco van Uden onderzoekt als lector verandermanagement aan de Haagse Hogeschool hoe je als organisatie kunstenaars zinvol in kunt zetten. In zijn artikel ‘Vreemd op verzoek’ beschrijft hij wat kunst volgens hem kan betekenen voor organisaties en bedrijven.
  • Wim Pot is directeur van het Amersfoortse familiebedrijf Art Logistics, marktleider in het transport van complexe kunstwerken. Hij schakelt regelmatig kunstenaars in om zijn bedrijf te helpen nadenken over vernieuwingen en veranderingen.

LEES MEER