Wat doe je bij de Haagse Hogeschool?

Ik werk bij de opleiding Facility Management (Faculteit Management & Organisatie). Daar voer ik momenteel een project uit om de kwaliteit(scultuur) van de opleiding te versterken. Vormgeving van onderwijs, organisatie en samenwerking om tot aansprekende kwaliteit te komen is echt mijn passie.

In nauwe samenspraak met docenten en leidinggevenden ontwikkel ik beleid en houd me bezig met hoe we dat goed kunnen uitvoeren, want… ‘the proof of the pudding is in the eating’.

Wat is je achtergrond?

Mijn creatieve kant heb ik ontwikkeld aan de kunstacademie door monumentale vormgeving te studeren. Ook werkte ik in het bedrijfsleven tot ik ontdekte dat ontwikkeling van mensen het mooiste ‘produkt’ is. Daarom maakte ik de overstap naar het onderwijs. Binnen de Haagse Hogeschool heb ik ruim ervaring opgedaan met ‘produktontwikkeling’, 10 jaar als leidinggevende en als coach van studenten en het blijft me fascineren. Sinds ik de Master Education Management in 2012 heb afgerond aan de TIAS Business School is mijn nieuwsgierigheid naar goede performance en naar onderzoek alleen maar toegenomen.

Wat doe je voor onderzoek?

Per januari 2016 ben ik gestart bij het lectoraat Change Management om onderzoek te doen naar professionele ruimte in het onderwijs. De ambities in het Instellingsplan 2020 en de nieuwe besturingsfilosofie van de Haagse Hogeschool maken dit onderwerp zeer actueel. Juist het kijken naar andere disciplines biedt dikwijls eyeopeners voor het eigen handelen. Binnen het lectoraat Change Management is daarvoor gelegenheid; onder andere in het programmadeel Making Art Work.

Daarom ga ik de wereld van toneel betrekken in mijn onderzoek: de speelruimte, de interactie van acteur(s) en regisseur, de rol van het publiek. Wat kunnen we in het onderwijs leren van het theater: ‘How can we play a wonderful play?